
A digital transformation that works for everyone is not something easy to achieve. Changes in the global financial landscape is rapid and sometimes drastic.
They happen as an accumulation for previous warnings, not to mention the WHO alarm about China’s Coronavirus.
The recent two years witnessed lack of stability in the form of political unrest to some regions of the world mostly in the MENA region.
In addition to the trade war between US and China, Brexit and other major events.
The signs were clear and countermeasures should have been applied to guarantee the global financial system safety.
Beyond the uncertainty:
Analyzing the situation by defining its main characteristics to prevent further percussions is essential.
Intellectual property rights protection plays pivotal role in preserving companies identity and brands from sabotage.
Analyzing the situation by defining its main characteristics to prevent further percussions is essential.
Intellectual property rights protection plays pivotal role in preserving companies identity and brands from sabotaging especially at times of recession.
Created by Filmigo:http://filmigoapp.com/free #filmigo
Laws either International or national and certain regulations are powerful tool to curb manipulative behaviour.
Law enforcement measures also should be strict to deter the perpetrators from committing such crimes.
Prestige and brand..The correlation between them
Some cases proved that if mixed and managed to achieve excellent levels of consumer satisfaction creating ‘consumer loyality’
and can develop into the so-called charisma.
This applies more in higher returns industries like Fintech, consumer electronics, and the fashion brands which makes them the successful choice for e-commerce platforms.
Some other companies use prestige as the core value of company identity and its brand. It happens to most of the small and medium sized businesses.
The main challenge to such companies that their image are confused with the image of the founder and their successes are short-lived.
The probability that such entities develop and grow into mega companies is weak.
Other institutions prefer to to link their identity and core values with a certain message dedicated to a humanitarian call or an environmental cause like climate change or reducing Carbon dioxide emissions.
This style of branding works fine with NGOs, and other social, environmental, and vocational groups, associations and social entrepreneurs.
The main issue for them is how to develop precise timetables and to ensure that their longer term plans are executed properly.
Hence, If they managed to consolidate their image by devising the appropriate strategies and the right mixture of branding applications, their image will be solid and last longer than ever.
الترجمة العربية
توليد مصطلحات جديدة للمعادلة .. بين الهيبة والعلامة التجارية
التحول الرقمي الذي يعمل للجميع ليس بالأمر السهل. التغيرات في المشهد المالي العالمي سريعة وأحياناً جذرية.
تحدث كتراكم للتحذيرات السابقة ، ناهيك عن إنذار منظمة الصحة العالمية بشأن فيروس كورونا الصيني.
شهدت السنتين الأخيرتين عدم استقرار في شكل اضطرابات سياسية في بعض مناطق العالم معظمها في منطقة الشرق الأوسط وشمال إفريقيا.
بالإضافة إلى الحرب التجارية بين الولايات المتحدة والصين ، بريكست وغيرها من الأحداث الكبرى
كانت العلامات واضحة ويجب أن تطبق التدابير المضادة لضمان سلامة النظام المالي العالمي.
ما وراء عدم اليقين:
من الضروري تحليل الموقف من خلال تحديد خصائصه الرئيسية لمنع المزيد من سوء الفهم.
تلعب حماية حقوق الملكية الفكرية دورًا محوريًا في الحفاظ على هوية الشركات والعلامات التجارية من التخريب خاصةً في أوقات الركود.
تعد القوانين الدولية أو الوطنية وبعض اللوائح أداة قوية لكبح السلوك المتلاعب.
يجب أن تكون تدابير إنفاذ القانون صارمة لردع مرتكبي هذه الجرائم.
الهيبة والعلامة التجارية .. العلاقة بينهما
أثبتت بعض الحالات أنه إذا تم خلطها وتمكنت من تحقيق مستويات ممتازة من رضا العملاء ، فأنشأت “ولاء المستهلك” ويمكن أن تتطور إلى ما يسمى الكاريزما.
هذا ينطبق أكثر في الصناعات ذات العوائد المرتفعة مثل التكنولوجيا المالية، والالكترونيات الاستهلاكية، والعلامات التجارية للأزياء مما يجعلها الخيار الناجح لمنصات التجارة الإلكترونية.
تستخدم بعض الشركات الأخرى المكانة باعتبارها القيمة الأساسية لهوية الشركة وعلاماتها التجارية. يحدث ذلك لمعظم الشركات الصغيرة والمتوسطة الحجم.
التحدي الرئيسي لمثل هذه الشركات أن صورتها مشوشة مع صورة المؤسس ونجاحاتها قصيرة الأجل.
احتمال أن تتطور هذه الكيانات وتنمو لتصبح شركات عملاقة ضعيف.
تفضل المؤسسات الأخرى ربط هويتها وقيمها الأساسية برسالة معينة مكرسة لدعوة إنسانية أو لسبب بيئي مثل تغير المناخ أو الحد من انبعاثات ثاني أكسيد الكربون.
يعمل هذا النمط من العلامات التجارية بشكل جيد مع المنظمات غير الحكومية والمجموعات الاجتماعية والبيئية والمهنية الأخرى والجمعيات وأصحاب المشاريع الاجتماعية.
القضية الرئيسية بالنسبة لهم هي كيفية وضع جداول زمنية دقيقة وضمان أن يتم تنفيذ خططهم على المدى الطويل بشكل صحيح.
وبالتالي ، إذا تمكنوا من دمج صورتهم عن طريق وضع الاستراتيجيات المناسبة والمزيج الصحيح من تطبيقات العلامات التجارية ، فستكون صورتهم قوية وستستمر لفترة أطول من أي وقت مضى.